فصل دوم توقف زمان با دوبله فارسی – قسمت دهم

توضیحات : توقف زمان یک برنامه ی علمی تلوزیونی مشهور است که توسط شبکه ی دیسکاوری تولید و پخش شده است. در این مستند جذاب “جیف لیبرمن” دانشمند دانشگاه MIT به همراه یک متخصص فیلمبرداری با دوربین‌های سرعت بسیار بالا از پدیده‌های جالب و منحصر به فرد فیلمبرداری می کنند و پس از پخش مجدد با سرعت بسیار پایین پرده از راز پدیده هایی که چشم انسان نمی تواند آنها را ببیند بر می دارند. به عبارتی زمان را برای شما نگه می‌دارد. سرعت فیلمبرداری این دوربین‌ها ۱۰ هزار فریم بر ثانیه است

ورود به سایت اصلی

نقد و بررسی

مستند “توقف زمان” یکی از مستندهای جذاب و آموزنده‌ی علمی است که به طور شگفت‌آوری پدیده‌های مختلف را با استفاده از دوربین‌های سرعت بسیار بالا به تصویر می‌کشد. در این مستند، دانشمند معروف “جیف لیبرمن” از دانشگاه MIT به همراه یک تیم فیلمبرداری، اقدام به فیلمبرداری از پدیده‌های علمی و طبیعی می‌کنند و سپس با استفاده از سرعت پخش بسیار پایین، رازهای آنها را از زاویه‌ای جدید برای مخاطبان روشن می‌کنند.

این مستند با شیوه‌ی جذاب خود می‌تواند به منبعی علمی و سرگرم‌کننده برای مخاطبان تبدیل شود. از طریق این مستند، مخاطبان به دیدن پدیده‌هایی که به طور معمول از دید چشم برهم‌نمی‌خوردند، دعوت می‌شوند و استفاده از تکنولوژی دوربین‌های با سرعت بالا، آنها را با جهانی متفاوت از پدیده‌های علمی آشنا می‌کند.

از آنجا که این مستند با دوبله فارسی به فارسی‌زبانان نیز ارائه شده است، به راحتی قابل دسترسی و درک برای این افراد نیز می‌باشد. به طور کلی، “توقف زمان” یک مستند جذاب و آموزنده است که ارزش تماشای آن را دارد و می‌تواند نقش مهمی در افزایش اطلاعات علمی و علاقه‌مندی به علم در مخاطبان داشته باشد.

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *