دانلود فیلم اسب دو پا با زیرنویس فارسی Two-Legged Horse



  • کارگردان

  • خلاصه داستان: پسری فقیر برای پیدا کردن شغل باید در مسابقه‌ای با بچه‌های فقیر دیگر شرکت کند. هرکدام از بچه‌ها بهتر بتواند بچه‌ای که پاهایش را در جنگ از دست داده‌است را برای رفتن به مدرسه کول بگیرد، برنده است. مسابقه آغاز می‌شود و سرانجام پسر فقیر برنده می‌شود. پسر در مقابل دریافت ۱ دلار دستمزد روزانه، هر روز پسر بی‌پا را مانند اسب به کول می‌کشد و با خود به مدرسه می‌برد و می‌آورد. وقتی که او را بر کول خود دارد با خرها و اسب‌هایی که در کوچه رفت و آمد می‌کنند، مسابقه می‌دهد. او را در خانه به حمام می‌برد و بر تاب سوار می‌کند اما پسر بی‌پا از او ناراضی است، چون آن‌طور که او می‌خواهد هنوز برایش اسب نشده‌است

    ورود به سایت اصلی

    نقد و بررسی

    “اسب دوپا” یک فیلم ایرانی محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی سمیرا مخملباف می‌باشد. این فیلم، داستان یک پسر جوان در شهرستانی ایرانی را روایت می‌کند که وظیفه حمل یک پسر دیگر را به عهده دارد که بر پشت اسب خود همراه اوست. اسب دوپا موضوعات اجتماعی و فقر را در جامعه ایران مطرح می‌کند و به شکلی داستانی و پر معنا به تصویر می‌کشد.

    در این فیلم، مخملباف به شیوه‌ای متفاوت و بیانگری سبک زندگی مردم روستایی ایران پرداخته است. او به وسیله این فیلم، توانسته است نگاهی نو به معضلات اجتماعی و فقر داشته باشد و این موضوعات را از زبان یک کودک بیچاره و نیمه کم‌توان به تصویر بکشد.

    فیلم “اسب دوپا” با دریافت جوایز متعدد و دریافت تشویق‌های فراوان از سوی منتقدان و مخاطبین، یکی از فیلم‌هایی است که به شدت توصیه می‌شود و دیدن آن به همه‌ی علاقه‌مندان به سینما توصیه می‌شود. اگر به دنبال دانلود این فیلم با زیرنویس فارسی هستید، می‌توانید به راحتی این امکان را از طریق اینترنت پیدا کنید و از تماشای این اثر بسیار پرمعنا لذت ببرید.

    Comments

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *