خانه با دوبله فارسی – قسمت اول

توضیحات : خانه نام مستندی است که در سال 2009 توسط یان آرتوس-برتراند ساخته شده است. بخش اعظم فیلم را تصویرهای جذابی تشکیل می‌دهد که به صورت هوایی از زمین گرفته شده است. موضوع فیلم، تنوع حیات در کره خاکی و خطری‌است که از سوی بشر متوجه آن می‌گردد. این مستند به طور همزمان در ژوئن 2009 در بسیاری از سینماهای دنیا و شبکه‌های مختلف تلویزیونی به نمایش درآمد. پخش همزمان این فیلم در 181 کشور جهان، رکورد تعداد نمایش فیلم را در تاریخ از آن خود کرد.
مستند خانه با داستان چگونگی شکل‌ گیری کره زمین و پیدایش زندگی بر روی آن آغاز می‌شود. سپس به تاریخ حیات بشر می‌پردازد و نشان می‌دهد که از دویست هزار سال پیش تا کنون بشر چگونه بر زمین حاکم شده و موجودات دیگر را فرمان بردار خود ساخته و آن‌ها را از قلمرو خود بیرون کرده است

ورود به سایت اصلی

نقد و بررسی

مستند “خانه” کاری است از یان آرتوس-برتراند که در سال 2009 تولید شده است. این مستند با تصاویر هوایی جذاب و زیبا از زمین تنوع حیات در کره خاکی و خطراتی که توسط انسان به آن وارد شده است، به تصویر می‌کشد. ژانر این مستند علمی-تشریحی است و طیف گسترده‌ای از موضوعات اکولوژیک و زیست‌شناسی را در بر می‌گیرد. این مستند که به صورت همزمان در بسیاری از کشورها به نمایش درآمد، رکورد تعداد نمایش فیلم را در تاریخ خود ثبت کرد. “خانه” با نشان دادن تاریخچه شکل‌گیری زندگی بر روی زمین و پرداختن به تاریخ حیات انسان، نشان می‌دهد که انسان چگونه برای دویست هزار سال، زمین را حاکم کرده و موجودات دیگر را فرمان بردار خود ساخته و از قلمرو خود بیرون کرده است. این مستند با تصاویر زیبا و محتوای علمی جذاب می‌تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی مفید در زمینه‌های مختلف علمی مورد استفاده قرار گیرد.

Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *