در فیلم مستند «باد در باغ نظر» کوشیده شده که با استفاده از شیوههای مختلف روایی مثل بازسازی، روایتی چند لایه اما واحد و همسو از شیراز روزگاران رفته با محوریت وکیلالرعایا (کریمخان زند) ارائه شود. به گفته کارگردان فیلم موضوع اصلی این مستند یک تابلوی نقاشی معتبر، باقیمانده از کریمخان و اطرافیانش اثر آقاصادق، نقاش دوره زندیه نشأت گرفته و تمام تلاش کارگردان برای رسیدن به بیان شیوه سینمایی آن تابلوی شام آخر گونه استوار بوده است. «باد بر باغ نظر» کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، برنده هدهد زرین بهترین گویندگی متن از جشنواره تولیدات سیما و برنده تندیس زرین و رتبه اول مستندهای علمی آموزشی از چهل و چهارمین جشنواره بینالمللی فیلم رشد بوده است.
دیدگاهها